maandag 3 maart 2008

Pervers

In mijn attenderingen vond ik een interessant artikel uit Information Processing & Management, van de hand van onze Belgische collega Leo Egghe, onder de veelbelovende titel "The measures precision, recall, fallout and miss as a function of the number of retrieved documents and their mutual interrelations".
Daarin ook deze grafiek:
Inderdaad, heel pervers dit plaatje.

3 opmerkingen:

Olf zei

31 en een halve dollar moet ik ophoesten om het volledige artikel van Leo Egghe te lezen. Dat is pas pervers! Misschien kan ik met wat 'googlen' er wel gratis aan komen. Ik heb het nog niet uitgezocht. Of ben ik pervers als ik voor noppes wil profiteren van andermans intellectuele prestatie?
Tegen humor in de marketingstrategie heb ik weinig bezwaar. Als het maar echt leuk is. En het product, de dienst, de winkel, etcetera, achter het uithangbord daadwerkelijk goed op orde is en blijft. Kijk maar naar Omega (als je tenminste abonnee bent).

Eric zei

Dat is toch geen geld, want het lezen van dat artikel kost nog minstens 10x zo veel. Daar ben je zeker meer dan een dag aan kwijt (als er al iets van te begrijpen is). Reken dat maar eens om naar jouw salaris.

Jeroen Bosman zei

Had ik dit maar eerder gezien, dat had me dagen werk gescheeld!