zaterdag 8 maart 2008

Omega-widget voor Netvibes


Zelf ben ik een tamelijk enthousiast Netvibes gebruiker. Netvibes is namelijk heel wat meer dan alleen een web-based reader voor RSSfeeds.
Hoe populair Netvibes verder bij de Universiteit Utrecht is, daar heb ik eigenlijk geen idee van. Toch heb ik afgelopen week als vingeroefening maar eens een Netvibes-widget voor zoeken in Omega gemaakt. Officiële acceptatie door Netvibes ging niet meteen helemaal soepel, maar met enige nuttige tips van Guus van den Brekel heb ik uiteindelijk toch aan alle technische eisen kunnen voldoen. Achteraf uiterst simpel - maar ja, ik weiger nu eenmaal handleidingen te lezen. Daarbij heeft Guus overigens ook meteen zijn eigen versie gemaakt.
Het duurde daarna nog wel een paar dagen voor mijn widget ook echt in het publieke overzicht van Netvibes verscheen. Intussen schijnt hij zelfs al 2x 4x door iemand geïnstalleerd te zijn (waar Guus er waarschijnlijk wel één van geweest zal zijn).
Nu maar eens kijken of we hier ook reclame voor moeten gaan maken bij studenten en medewerkers in Utrecht.

Geen opmerkingen: