Miss Dewey als interface op een (Microsoft!) zoekmachine bestaat al lang. Een fraai ogende dame probeert je met gevatte opmerkingen en antwoorden tot zoekactiviteit te verleiden. Toch hoor je er niet zo vaak over. In een weblog onder de titel "Miss Dewey Sucks" werd dat vanuit marketing-oogpunt ook aannemelijk gemaakt:
"Does this novelty attract anyone? Sure. For the first visit. Do people come back again and again? No effing way.
Why not?
Humor works sparingly
Humor, as a marketing tool, gets old very quickly."
Minder bekend, misschien lijdend aan hetzelfde gebrek als Miss Dewey, maar toch wel degelijk leuk om eens te bekijken, met steeds weer nieuwe onverwachte acties en reacties op je zoekvragen van de heer en dame achter de presentatie desk:
LEFTvsRIGHT, een zoekmachineinterface dat speciaal met het oog op de komende Amerikaanse verkiezingen is opgezet.
Maar of we nu ook zo'n interface op Aleph of Omega moeten bouwen? Ik vrees dat die marketing-man toch gelijk had.
[Gevonden op http://altsearchengines.com/]
dinsdag 12 februari 2008
Menselijke GUI's
Gepost door Eric Sieverts op 09:39
Labels: user_interface, zoekmachine
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten